|
Amerikan Kanser Araştırmaları Dergisinde yayınlanan habere göre brokoli filizlerinin ekstresi hayvanlar üzerinde yapıan bir deneyde mesane tümörünün büyümesini durdurdu.
Araştırmanın başında bulunan Roswell Park Kanser Enstütüsünden profösör Yuesheng Zhang' göre bu deney brokoli gibi sebzelerin üyesi olduğu turpgiller familyasının mesane kanseri riskini azalttığı yönündeki düşünceleri destekliyor.Bu hayvanlar üzerinde yapılan bir deney olmasına rağmen,bu deney gösteriyorki mesane kanserinin önlenmesinde sebze tüketimi faydalı.
Turpgiller familyası üyesi sebzelerin kanser önleyici etkisi içerdikleri izotiyosiyanat adı verilen bitki kimyasallarından kaynaklanıyor.
Mesane özellikle izotiyosiyanatlar adlı doğal kimyasallara karşı duyarlı,deneylerimizde brokoli filizlerinden oral yolla alınan izitiyosiyanatların idrar atılması sürecinde mesaneye ulaştığını tespit ettik diyor profösör Zhang.
İzotiyosiyanatlar açısından zengin diğer turpgiller;lahana,kıvırcık,marul,olgun brokoli,kara lahana.
Brokoli filizleri olgun brokoliye göre 30 kat fazla izotiyosiyanat içeriyor.
Brokolinin sağlık üzerinde bilinen etkileri neler?
Brokoli filizlerinden elde edilen ekstre cildi ultra viyole ışınların zararlarından korur,cilt kanseri riskini azaltır.Brokoli bitkisinin bu özelliği sulforafan maddesinden kaynaklanır.
3 günlük brokoli fizlilerinde olgun brokoliye nazaran 20-50 kat daha fazla koruyucu kimyasal bulunmaktadır.
Başka bir araştırma brokolide bulunan bitki kimyasallarının vücudun serbest radikalleri temizleme yeteneğini artırdığını dolayısıyla yüksek tansiyon,felç ve kalp sorunlarınıa karşı koruma sağladığını gösteriyor.
Üstelik hamileyken brokoli yemek çocuğunuzun kalp sağlığını korur.
Son çalışmada hayvanlara yüksek dozda extre verilmiş olmasına rağmen Dr Zhang,insanların brokoliden fayda görmek için çok büyük miktarlada tüketmelerinin gerekmediğini söylüyor.
Zhang ve ekibi brokoli filizi ekstresinin mesane tümörleri üzerindeki etkisini tespit etmek için fareleri 5 gruba ayırdılar.1.grup test grubuydu.2.gruba güvenlik testi için sadece brokoli ekstresi verildi.Diğer 3 gruba içtikleri suyla beraber mesane kanserine yol açan kanserojen maddeler verildi.
KAnserojen maddeler verildikten 2 hafta sonra bu 3 gruptan ikisine brokoli filizi ekstresi verilmeye başlandı.
Kontrol grubunda ve sadece ekstre verilen grupta kanser oluşmadı ve ekstreden kaynaklanana bir toksisite görülmedi.
Sadece kanserojen verilen farerein % 96 sında kanser oluştu.Düşük dozda brokoli ekstresi verilen grupta kanser oranı % 74 ve fare başına tümör sayısı 1.39 iken yüksek dozda brokoli ekstresi verilen grupta kanser oranı % 38 ve fare başına tümör sayısı ise 0.46 oldu.
Çalışma Avustralya ve Yeni Zellanda'nın sebze araştırma programı,Amerikan Milli Kanser Enstütüsü ve Roswell Park Vakfı tarafından finanse edildi.
Kaynak:http://chinesemedicinenews.com
|